1) تجریشی، م.، و ا، ابریشم چی. 1383. مدیریت تقاضای منابع آب کشور. مجموعه مقالات اولین همایش روشهای پیشگیری از اتلاف منابع ملی، تهران، ایران، صفحات 24- 39.
2) جعفری، ر. 1387، بررسی قابلیت داده های سنجش از دور برای تخمین تبخیر و تعرق اراضی کشاورزی، سومین کنفرانس مدیریت منابع آب، دانشگاه تبریز.
3) گلمحمدی، ح.، و ا. مکلف سربند. 1387. بررسی و مقایسه مقادیر محاسبه نیاز آبی سند ملی آب با سایر مراجع در استان اردبیل. سومین کنفرانس مدیریت منابع آب ایران، دانشگاه تبریز.
4) محمودی ب.، سرلک، و م. 1387. برآورد عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای آب و جایگاه ایران در منطقه از نظر توسعه پایدار. اولین کنفرانس بین المللی بحران آب، تهران.
5) Barth, S. 2004. Self-organization: taking a personal approach to KM. In M. Rao (Ed.), Knowledge Management Tools and Techniques: practitioners and experts evaluate KM solutions. Butterworth-Heinemann.
6) Cronbach, L. 1951. Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychomerika 16: 297-334.
7) Downing, T. E., S. Moss, and C. Pahl-Wostl. 2001. Understanding climate policy using participatory agent-based social simulation. In Multi-agent-based simulation. Springer Berlin Heidelberg.198-213.
8) Feng-rui, L. I., U. Qi-jun, L. I., and Guang-di, L. I. 2008. Patterns of water resources management: Overviews and prospects. Journal of Desert Research 28: 1174-1179
9) Herbertson, P. W., and Tate, E. L. 2001. Tools for water use and demand management in South Africa. Secretariat of the World Meteorological Organization.
10) International Commission on Irrigation and Drainage (ICID) 2002. Water for food and rural development.www.icid.org
11) Likert, R. 1932. A technique for the measurement of attitudes. Archives of Psychology 140:1-55.
12) Lü-xiang, D. E. N. G., and C. H. E. N. Song-ling. 2009. Analysis and strategy for the demand management of water resources. Journal of Water Resources and Water Engineering. 6:1-18
13) Kindler, H. 2002. Clear and creative thinking. A crisp fifty-minute series book.Thomson.
14) Krejcie, R. V., and Morgan, D. W. 1970. Determining sample size for research activities. Educational & Psychological Measurement 30:607-610.