1) پوراحمدی، م.، و حکیمزاده، ح. ۱۳۹۰. بررسی تجربی آبشستگی موضعی در اطراف پایههای مخروطی شکل تحت اثر جریان ماندگار. ششمین کنگره ملی عمران، دانشگاه سمنان، سمنان. 1- 7.
2) پیرمحمدی، ر.، حیدرپور، م.،و افضلی مهر، ح. ۱۳۸۴. مشاهدات نحوهی توسعهی آبشستگی موضعی در گروه پایههای پل در هنگام استفاده از طوق. پنجمین کنفرانس هیدرولیک ایران، ۱۷ تا ۱۹ آبان، دانشگاه شهید باهنر کرمان. 15-23.
3) ثانی خانی، ه.، حسینزاده دلیر،ع.، و فرسادی زاده، د. ۱۳۸۷. عملکرد طوقهای مربعی شکل کاهش آبشستگی در اطراف پایههای پل. چهارمین کنگره ملی مهندسی عمران، دانشگاه تهران. 1-8.
4) شفاعی بجستان، م. ۱۳۸۷. هیدرولیک رسوب. انتشارات دانشگاه شهید چمران.
5) عقلی، م. و زمردیان، م. ع. ۱۳۹۱. تأثیر توأم طوق و کابل بر روی عمق آبشستگی اطراف پایه پل در قوس رودخانهها. علوم و مهندسی آبیاری (مجلهی علمی کشاورزی)، جلد ۳۶، شمارهی ۳، پاییز ۹۲. 31-40.
6) کاردان، ن. حکیم زاده، ح.، و حسن زاده ، ی. ۱۳۹۳ . بررسی آزمایشگاهی مدلهای ترکیبی سکو، شیب جانبی و شکاف در کاهش فرسایش بستر پیرامون پایههای پل رودخانهای. مجله علمی- پژوهشی عمران مدرس، دورهی پانزدهم، شماره ۲، تابستان ۹۴. 103-116.
7) مسجدی ،ع.، و غلامزاده محمودی، م. ۱۳۸۹. بررسی آزمایشگاهی اثر طوقه در کنترل آبشستگی اطراف پایه پل استوانهای در قوس ۱۸۰ درجه رودخانه. مجله علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی، علوم آبوخاک، شماره ۵۹، بهار۱۳۹۰. 27-38.
8) مولایی، ح. ۱۳۹۳. تعیین اثر هندسهی شکاف روی کاهش عمق آبشستگی در پایههای استوانهای. پایاننامهی کارشناسی ارشد، مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
9) نظریها ، م. ۱۳۸۰. تغییرات زمانی آبشستگی موضعی اطراف پایههای پل. سومین کنفرانس هیدرولیک ایران، ۱۵ تا ۱۷ آبان، دانشکدهی فنی تهران. 12-20.
10) Breusers , H. N .C, and Rudkivi, A .J.1991. Scouring-hydraulic structures design manual. IAHR, A.A. Balkema, Rotterdam, Netherland.
11) Chiew, Y. M. 1992. Scour protection at bridge piers. Journal of Hydraulic Engineering. ASCE. 118(11): 1260-1269.
12) El-Ghorab, E. 2013. Reduction of scour around bridge piers using a modified method for vortex reduction. Alexandria Engineering Journal (2013) 52: 467–478.
13) El-Razck, M. A., El-Motaleb, M. A, and Bayoumy, M. 2003.Scour reduction around bridge piers using internal openings through the pier. J. Alexandria Engineering. 42(2):241-248.
14) Ghani, A, and Mohammadpour ,R. 2015. Temporal variation of clear-water scour at compound Abutments. Ain Shams Engineering Journal7(4):1045-1052.
15) Johnson, P. A and dock, D .A .1998. Probabilistic bridge scour estimates. J.Hydr. Eng. ASCE. 124(7):750-754.
16) Kumar ,V., Ranga, Raju. K. G ,and Vittal N. 1999.Reduction of local scour around bridge piers using slots and collars. J. Hyd. Eng., ASCE 125(12): 1302-1305.
17) Lee ,S. O., and Sturm, T .W. 2009. Effect of sediment size scaling on physical modeling of bridge pier scour. J. Hyd . Engrg. ASCE 135(10): 793-802.
18) Mashahir, M. B.,and Zarrati, A. R. 2002. Effect of Collar on Time Development of Scouring around Rectangular Bridge Piers. International Journal of Engineering, Transactions B: Applications 25(1(C)):11-17.
19) Mehville, B .W .,and Chiew, Y. M. 1999.Time scale for local scour depth at bridge piers” Journal of Hydraulic Engineering ASCE 125(1):59-65.
20) Mellvil , B .W. 1997. Pier and abutment scour. Integrated approach. J Hyd Engrg ASCE 132(2): 125-136.
21) Moncada, A.T., Aguirre, P.E.J., Bolivar, J.C., and Flores, E.J., 2009, Scour protection of circular bridge piers with collar and slots. J Hyd Res 47(1): 119-126.
22) Raudkivi, A. J., and Ettema, R. 1983. Clear-water scour at cylindrical piers. Journal of Hydraulic Engineering, ASCE, 109(3): 339-350.
23) Richardson, E. V., and Davis, S. R.1995. Evaluating scour at bridges. 3rd edition Hydraudlic Engineering circular No.18, publication No FHWA IP-90-017 U.S. Department of Transportion, Federal Highway Administration, Washington.
24) Zarrati, A. R, Nazariah, M., and Mashahir, M. B. 2006. Reduction of local scour in the vicinity of bridge piergroups using collars and riprap. Journal of Hydraulic Engineering, ASCE, 132(2): 154-162.